dinsdag 1 juni 2010

Antilope Canyon


...is een echte must werd ons gezegd...en vooral bezoeken tussen 10 en 12 uur 's ochtends. Speciaal met deze richtlijn in gedachten zijn we een nacht in Page gebleven. Na een moeilijke ochtendlijke start, namelijk wakker geraken en de schrik van mijn leven gepakt te hebben toen het besef er kwam dat ik de hele nacht met een lijk tussen mijn lakens had geslapen...jawel, de respectievelijke kakkerlak kan het niet meer navertellen.
Dan maar richting Antilope Canyon, het was al iets voor 11. Maar geen paniek, in de gids stond namelijk dat er om het half uur gidsbeurten waren. We kwamen om iets na 11 aan...en nadat ze ons niet minder dan 12 dollar hadden afgefutseld voor een parkeerplaats vertelden ze ons dat de volgende beurt pas op de middag vertrok. Waarom was ik nu wat pissed...wel ja, de canyon is beroemd om zijn lichtinval, vandaar dat we ook tussen 10 en 12 moesten gaan, want zonder licht was dit maar een gewone canyon...en een bezoekje kostte ons verdorie niet minder dan 50 dollar. Na een leuke en hobbelige woestijnrit kwamen we aan in de canyon. Ik stoof alvast door de canyon en als een gek begon ik maar te fotograferen...ik was er niet ver naast...het licht heeft het nog een half uur uitgehouden...maar ik was algauw een 300 foto's rijker. Ik heb nog geen tijd gehad om het resultaat te bekijken, maar voor die prijs moet er wel een mooie tussenzitten ;) Niet alleen het inkomticket bleek duur, maar ook de weersomstandigheden braken me zuur op. Er stond die dag namelijk heel veel wind...en wat zegt je een kloof, veel zand en wind? Yep inderdaad, het ergste wat een fotograaf kan overkomen...drie zandkorrels op de sensor. Ik hoop maar dat ik er vanaf kom met een professionale reinigingsbeurt...zucht...dus de foto's moeten gewoon de moeite waard zijn ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten