vrijdag 4 juni 2010

Bryce


Na een zalige nacht in een 'Cabin' op een Koa kamping in Cannonville, gingen we vandaag Bryce bezoeken. By the way, wie ooit goede kampings wil nemen in de USA, de Koa keten is echt wel de moeite. Ze beschikken altijd over proper sanitair en meestal ook een zwembad en douches. De kleinere meerkost is dit zeker waard. Daar we zin hadden om nog eens in een echt bed te slapen, besloten we om een 'Cabin' te nemen. Er was er nog eentje beschikbaar. Wel een gezinscabin, maar ze boden hem wel aan voor de prijs van een 2 persoons cabin. Dit aanbod konden we niet naast ons neerleggen ;-).


Maar zoals gezegd, gingen we vandaag Bryce bezoeken, maar eerst nog iets anders. De wegen zijn hier gemakkelijk bereidbaar en onze wagen doet het ook uitstekend. En na een paar weken begin je natuurlijk ook wat vlotter te rijden. Soms kun je dan wel eens ietsje harder rijden dan wettelijk is toegestaan om iemand voorbij te steken. Na het inhalen van 2 vrachtwagens zag ik plots zwaailichten verschijnen in mijn achteruitkijkspiegel. Ik kreeg de schrik van mijn leven en verwachtte me aan een zware boette. Anja noemde me een pipo. Mijn hartje kromp dus ineen toen de politiewagen mij voorbijstak en voor ons ging rijden. Hij vertraagde echter niet .... maar ging met snelle vaart verder. Oef, een grote geldsom was ons bespaard gebleven!


En uiteindelijk komen we dan bij Bryce canyon. Dit park is bekend om de 'hoodoos'. Dit is een natuurlijk fenomeen wat zich het best laat verklaren door de foto die hierbij staat. Hierbij hebben we de mooiste 3 mijl wandeling (namelijk een combinatie van de Navajo loop, de Queen's Garden Trail en de Rim Trail tussen 'Sunrise point' en 'Sunset point') van ons leven gemaakt. En dat wil toch wel iets zeggen. Ook al was het weer aanvankelijk niet zo super, namelijk vrij bewolkt. En een echte fotograaf verkiest een blauwe lucht om de kleuren van de omgeving zo goed mogelijk te aanschouwen. Gelukkig werd het weer na een tijdje toch beter en kwam de zon weer tussen de wolken piepen. Dit park bestaat voornamelijk uit view points en na onze fikse wandeling hebben we nog wat genoten van het uitzicht vanuit die verschillende punten. Dit park is echt een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten